Raport bieżący Nr 22/2020
Zarząd spółki INTERFERIE Spółka Akcyjna z siedzibą w Legnicy (Spółka) informuje, iż w dniu dzisiejszym (tj. 10.07.2020 roku) powziął informację o dokonaniu w dniu 10.07.2020 roku przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego rejestracji zmian Statutu Spółki.
Treść zmienionych postanowień Statutu:
- 14 ust. 3 Statutu:Uchwały Zarządu zapadają bezwzględną większością głosów. W posiedzeniu zarządu można uczestniczyć również przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- 16(1) ust. 2 pkt 1:Kandydatem na członka Rady Nadzorczej może być osoba, która:
1) posiada wykształcenie wyższe lub wykształcenie wyższe uzyskane za granicą uznane w Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiada co najmniej 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, lub świadczenia usług na podstawie innej umowy lub wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek, a także spełnia przynajmniej jeden z poniższych wymogów:
- a)posiada stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych, prawnych lub technicznych;
- b)posiada tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata, biegłego rewidenta, doradcy podatkowego, doradcy inwestycyjnego lub doradcy restrukturyzacyjnego;
- c)ukończyła studia podyplomowe Master of Business Administration (MBA);
- d)posiada certyfikat Chartered Financial Analyst (CFA);
- e)posiada certyfikat Certified International Investment Analyst (CIIA);
- f)posiada certyfikat Association of Chartered Certified Accountants (ACCA);
- g)posiada certyfikat Certified in Financial Forensics (CFF);
- h)posiada potwierdzenie złożenia egzaminu przed komisją powołaną przez Ministra Przekształceń Własnościowych, Ministra Przemysłu i Handlu, Ministra Skarbu Państwa lub Komisją Selekcyjną powołaną na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji;
- i)posiada potwierdzenie złożenia egzaminu przed komisją powołaną przez ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników;
- j)złożyła egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych przed komisją egzaminacyjną wyznaczoną przez Prezesa Rady Ministrów,
- k)złożyła egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych przed komisją egzaminacyjną wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw aktywów państwowych;
- 19 ust. 3 Statutu:Członkowie Rady Nadzorczej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady, oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady Nadzorczej. Oddanie głosu na piśmie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
- 19 ust. 4 Statutu:Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o treści projektu uchwały oraz co najmniej połowa członków Rady wzięła udział w podejmowaniu uchwały.
- 19 ust. 5 Statutu:Rada Nadzorcza uchwala swój Regulamin, który szczegółowo określa tryb jej postępowania, zasady zwoływania posiedzeń oraz udziału w posiedzeniu Rady Nadzorczej przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Regulamin Rady Nadzorczej podlega zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie.
- 20 ust. 2 pkt 14 Statutu:opiniowanie przedłożonego przez Zarząd corocznego sprawozdania o wydatkach reprezentacyjnych Spółki, a także wydatkach na usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem, a także sprawozdania ze stosowania dobrych praktyk, o których mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, wraz ze sprawozdaniem Zarządu z działalności Spółki za ubiegły rok obrotowy,
- 28 ust. 2 Statutu:Walne Zgromadzenie uchwala swój Regulamin określający szczegółowo tryb prowadzenia obrad, z zastrzeżeniem regulaminu określającego szczegółowe zasady udziału w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystywaniu środków komunikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 4065§ 3 Kodeksu spółek handlowych.
- 34 ust. 2 Statutu:Zarząd zobowiązany jest do przedkładania Walnemu Zgromadzeniu sporządzanego przynajmniej raz w roku, zaopiniowanego przez Radę Nadzorczą, sprawozdania o wydatkach reprezentacyjnych, a także wydatkach na usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem, a także sprawozdania ze stosowania dobrych praktyk, o których mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym , wraz ze sprawozdaniem Zarządu z działalności Spółki za ubiegły rok obrotowy.
Zmiany te zostały przyjęte Uchwałą 20/2020 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia INTERFERIE S.A. z siedzibą Legnicy z dnia 24 czerwca 2020 r.
Statut dostępny jest na stronie Spółki.
Podstawa prawna: § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.