Miliony z medycznej turystyki
Cztery miliony złotych dostanie na reklamowanie się zagranicą branża turystyki medycznej. Organizacją promocji finansowej, pochodzącej z funduszy unijnych, zajmie się konsorcjum trzech podmiotów: Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości, spółki Ameds Centrum oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Przedsięwzięcie jest elementem wspierania 15 polskich specjalności eksportowych
Według Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Medycznej (PSTM) branża medyczna w ubiegłym roku mogła być warta nawet 800 mln zl a korzystało z niej 300 tys. pacjentów. Perspektywy wzrostu polskiego rynku usług medycznych dla obcokrajowców szacuje się na 12 - 15 proc. rocznie. Program promocji miałby go jeszcze przyspieszyć. - Polska ma bardzo duży potencjał. Może my śmiało konkurować z Turcją, która jest liderem na rynku turystyki medycznej w Europie - twierdzi Magdalena Rutkowska, prezes Ameds Centrum. Tamtejsze kliniki i gabinety już od sześciu lat promują za granicą swe usługi w porozumieniu z tureckim rządem. (…)
Na większą liczbę zagranicznych gości nastawiają się także polskie uzdrowiska. Z kolei firmy, które już zaczęły działać w branży turystyki medycznej, zwiększają w tym kierunku inwestycje. Giełdowa spółka Interferie oddała w ubiegjrym roku luksusowy ośrodek w Świnoujściu, który najliczniej mają odwiedzać kuracjusze niemieccy.
ADAM WOŹNIAK, RZECZPOSPOLITA, 2012-04-24, str. B4